Studenten geven kunstles op Trinoom, Prins Florisschool en Elzenhoek

Drie dagen lang vanuit de klas, naar voor de klas. Tweedejaars studenten van de opleiding Docent Beeldende Vorming van de Willem de Kooning Academie stonden in de eerste week van november voor groepen 6, 7 en 8 om kunstlessen te geven.

Zoetermeerse scholen de Trinoom, de Prins Florisschool en de Elzenhoek ontvingen de studenten, die begonnen met kennismaken met en het vertalen van de opdracht vanuit de hun toegewezen school. De leerlingen van de Prins Florisschool maakten een eigen 17e-eeuws schuttersstuk en leerden over compositie en textuur. 

Op de Elzenhoek werd de aula een atelier, waar kinderen abstract schilderden naar aanleiding van de herinneringen van ouderen in het kader van het thema ontmoeting.
De leerlingen van de Trinoom maakten een add-on voor de mens in de toekomst, in het kader van het thema evolutie.

Het was een leerzame week, waarin de docenten-in-spé soms snel moesten schakelen. Want hoe ga je ermee om als de initiële opdracht net even verandert? Hoe stuur je bij als je ziet dat de opdracht die jij hebt bedacht wat te uitdagend is voor de leerlingen? En hoe voer je nou een gesprek met een 10-jarige?

Het was mooi om te zien dat studenten ontdekten wat hun eigen didactische stijl was. "Het leukste vond ik de momenten dat leerlingen naar me toe kwamen, omdat ze niet verder konden of klaar waren. Ik gaf ze dan wat tips of nieuwe inzichten en daarna gingen ze weer vol inspiratie aan de slag", vertelde een van de WdKA-studenten.

We zijn trots op hoe 'onze' studenten Naomi, Lovely, Joeri, Jaël, Max en Melissa zich deze week hebben ontwikkeld!

 

Foto's Prins Florisschool

Foto's de Trinoom

Foto's de Elzenhoek

Studenten geven kunstles op Trinoom, Prins Florisschool en Elzenhoek